logo

Bude Olomouc kreativní a konkurenceschopná?

Téma kulturních a kreativních průmyslů (KKP) v Olomouci rezonuje čím dál víc. Přispěla k tomu také intenzivní kampaň před komunálními volbami. Ve výrocích politiků a volebních programech stran se to kreativitou, kreativními průmysly, podporou živé kultury nebo iniciací vzniku kreativních center a coworkingů jen hemžilo.

Málokdo však ví, že se podpora KKP na úrovni města promýšlí už delší dobu. Od loňského roku je totiž „kodifikována“ ve Strategickém plánu rozvoje města Olomouce do roku 2023.

Jeden z jeho čtyř nosných pilířů se jmenuje „Konkurenceschopná a kreativní Olomouc“. Na jeho vzniku participovali také členové platformy Kreativní Olomouc. „V maximální míře jsme se snažili do plánu promítnout závěry, které jsme shromáždili během mapování kreativních odvětví v olomoucké aglomeraci v letech 2016 a 2017,“ řekl Radek Palaščák, vedoucí týmu mapování KKP. 

Zajímá Vás, jak městská strategie vypadá?
Klikněte na foto v naší aktualitě nebo si strategii ve formátu pdf stáhněte zde.

Mapování kulturních a kreativních průmyslů v Olomouci je společným projektem Univerzity Palackého, statutárního města Olomouc a Olomouckého kraje. Na mapování se podílí tým složený ze zástupců univerzity, města a kreativních odvětví.