Bude se po komunálních volbách nové vedení olomoucké radnice věnovat více rozvoji kreativních odvětví? Jaký vliv má kulturní vyžití ve městě na kvalitu života a v čem se dá vylepšovat? Nejen na to jsme se zeptali lídrů politických subjektů kandidujících v komunálních volbách 2018.
4 otázky. 4 autentické odpovědi.Dnes má slovo Ladislav Šnevajs, lídr kandidátky KDU-ČSL.
1. Jakou roli hraje...
Iniciativa Kreativní Olomouc dostala možnost zapojit se do tvorby Strategického plánu rozvoje města Olomouce. Plán počítá s celkem čtyřmi oblastmi, na které se chce v letech 2017–2023 soustředit. Jedna z nich se jmenuje „Konkurenceschopná a kreativní Olomouc“.
Právě na tomto pilíři Kreativní Olomouc participuje. „V maximální míře se snažíme do vznikajícího materiálu promítnout výstupy a informace,...
Více než 1200 subjektů, obrat téměř pět miliard korun a pět tisíc zaměstnaných lidí. Takovou sílu mají v Olomouci a nejbližším okolí kulturní a kreativní průmysly. Vyplývá to z ojedinělého výzkumu, který právě dokončil ve spolupráci s městem tým z Univerzity Palackého.
Do kulturních a kreativních průmyslů se zahrnují odvětví opírající se o lidskou kreativitu, dovednost a talent. Patří sem několik...
Olomouc (17. října 2016) – Hned čtrnáct českých univerzit se spojilo v ojedinělém projektu, který by měl studenty vybraných oborů lépe připravit na požadavky praxe. Vysoké školy se rozhodly reagovat na dynamicky se rozvíjející oblast kulturních a kreativních průmyslů a chtějí zmapovat předměty a obory, jejichž absolventi by mohli najít uplatnění v tomto segmentu ekonomiky. Garantem projektu je Univerzita...
Olomouc (1. června 2016) – Střední školy by měly znát potřeby místních firem a zapojovat více do výuky odborníky z praxe, město by mohlo lépe využívat ke své propagaci nové fenomény spojené s Olomoucí, jako je například film, a z univerzity by mělo vycházet více odborníků na informační technologie, po kterých je na trhu velká poptávka. To jsou jen tři z mnoha konkrétních námětů vyplývajících z historicky...
Olomouc (31. března 2016) – Na pět stovek klíčových osobností, které na Olomoucku reprezentují kulturní a kreativní průmysly, by se mělo v průběhu dubna a května setkat na speciálních seminářích připravovaných Univerzitou Palackého. Tato setkání jsou součástí tzv. mapování kreativních odvětví, jemuž se od loňského podzimu věnuje speciální tým. Podle unikátní analýzy, kterou právě dokončil, působí...
Kreativní průmysl povyšuje běžné podnikání na umění. Potřebuje „art management“. Třeba Lego nabídlo unikátní stavebnice světových staveb. Tradiční řemesla pronikají do módy a designu. Toto ovlivňování oborů potřebuje nové myšlení, marketing a obchodní podporu. Jak na to?
Rasmus Tscherning žije v Dánsku, v jeho jménu postřehnete rodokmen českých předků. Do Česka nyní jezdí stále častěji...
Místopředseda vlády pro vědu, výzkum a inovace Pavel Bělobrádek pozval do Prahy zástupce Evropské komise, aby s nimi jednal o podpoře kulturních a kreativních průmyslů a digitální ekonomiky.
„Budoucnost České republiky nespočívá jen v tradičním průmyslu, ale vznikají zde i nová odvětví založená na spojení digitálních technologií a kreativity,“ upozorňuje Bělobrádek.
Tato oblast zasahuje kromě vědy...
Mapování kulturních a kreativních průmyslů v Olomouci je společným projektem Univerzity Palackého, statutárního města Olomouc a Olomouckého kraje. Na mapování se podílí tým složený ze zástupců univerzity, města a kreativních odvětví.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.