Více než 1200 subjektů, obrat téměř pět miliard korun a pět tisíc zaměstnaných lidí. Takovou sílu mají v Olomouci a nejbližším okolí kulturní a kreativní průmysly. Vyplývá to z ojedinělého výzkumu, který právě dokončil ve spolupráci s městem tým z Univerzity Palackého.
Do kulturních a kreativních průmyslů se zahrnují odvětví opírající se o lidskou kreativitu, dovednost a talent. Patří sem několik...
Olomouc (17. října 2016) – Hned čtrnáct českých univerzit se spojilo v ojedinělém projektu, který by měl studenty vybraných oborů lépe připravit na požadavky praxe. Vysoké školy se rozhodly reagovat na dynamicky se rozvíjející oblast kulturních a kreativních průmyslů a chtějí zmapovat předměty a obory, jejichž absolventi by mohli najít uplatnění v tomto segmentu ekonomiky. Garantem projektu je Univerzita...
Olomouc (1. června 2016) – Střední školy by měly znát potřeby místních firem a zapojovat více do výuky odborníky z praxe, město by mohlo lépe využívat ke své propagaci nové fenomény spojené s Olomoucí, jako je například film, a z univerzity by mělo vycházet více odborníků na informační technologie, po kterých je na trhu velká poptávka. To jsou jen tři z mnoha konkrétních námětů vyplývajících z historicky...
Olomouc (31. března 2016) – Na pět stovek klíčových osobností, které na Olomoucku reprezentují kulturní a kreativní průmysly, by se mělo v průběhu dubna a května setkat na speciálních seminářích připravovaných Univerzitou Palackého. Tato setkání jsou součástí tzv. mapování kreativních odvětví, jemuž se od loňského podzimu věnuje speciální tým. Podle unikátní analýzy, kterou právě dokončil, působí...
Kreativní průmysl povyšuje běžné podnikání na umění. Potřebuje “art management”. Třeba Lego nabídlo unikátní stavebnice světových staveb. Tradiční řemesla pronikají do módy a designu. Toto ovlivňování oborů potřebuje nové myšlení, marketing a obchodní podporu. Jak na to?
Rasmus Tscherning žije v Dánsku, v jeho jménu postřehnete rodokmen českých předků. Do Česka nyní jezdí stále častěji...
Místopředseda vlády pro vědu, výzkum a inovace Pavel Bělobrádek pozval do Prahy zástupce Evropské komise, aby s nimi jednal o podpoře kulturních a kreativních průmyslů a digitální ekonomiky.
„Budoucnost České republiky nespočívá jen v tradičním průmyslu, ale vznikají zde i nová odvětví založená na spojení digitálních technologií a kreativity,“ upozorňuje Bělobrádek.
Tato oblast zasahuje kromě vědy...
Univerzita Palackého ve spolupráci se statutárním městem Olomouc odstartovala projekt, který v Česku patří mezi unikátní. Pokusí se zevrubně zmapovat tzv. kulturní a kreativní průmysly a získat tak cenná data o tom, v jaké míře se v Olomouci daří divadlům, audiovizuálním tvůrcům, architektům nebo třeba grafickým designérům.
„Zjištěné informace o počtu aktivních „kreativců“ i o jejich ekonomickém...
Mapování kulturních a kreativních průmyslů v Olomouci je společným projektem Univerzity Palackého, statutárního města Olomouc a Olomouckého kraje. Na mapování se podílí tým složený ze zástupců univerzity, města a kreativních odvětví.