Skip to main content

Evaluace: seminář Kultura jako součást firemní kultury

Napsal Magdalena Petrakova dne .
Dne 16. května proběhl v sídle ICOKu vzdělávací seminář pro zástupce komerčních subjektů na téma Kultura jako součást firemní kultury. Seminář uspořádala Kreativní Olomouc ve spolupráci s Targetou – agenturou pro kulturní sponzoring. Účastníci zde získali inspiraci a nástroje pro marketing, podporu kultury a dárcovství, včetně konkrétních metod a případových studií. Diskuse přinesla nové nápady a sdílení zkušeností.
 
Cílem semináře bylo představit zástupcům firem cesty, jak prostředky vynaložené na podporu (regionální) kultury zhodnotit ve prospěch celé firmy. K přípravě a uspořádání semináře nás vedlo přesvědčení, že většina firem (včetně velkých) nevyužívá podstaty sponzoringu a kreativního charakteru kultury – sponzorský vztah se tak svou podobou a plněním blíží spíše k dárcovství. Firmy pak z tohoto vztahu nemají marketingový ani jiný užitek a chybí jim argumentace pro dlouhodobou spolupráci. V rámci spolupráce s kulturními subjekty navíc téměř ve všech případech chybí přesah do ostatních oddělení firem (např HR či obchod), který může být důležitou motivací pro spolupráci. Ke stavu nepřispívá ani fakt, že přestože ukazatel ochoty darovat má v ČR rostoucí tendenci a současně dorůstají první generace velkých filantropů, není dárcovství v kultuře příliš rozšířeno. Na rozdíl od jiných oblastí neziskového sektoru (sociální služby, ekologie apod.), kde je nutnost podpory zjevná, bojuje kultura s nedostatečným povědomím o charakteru svého financování a rozšířenými mýty.
 
Semináře se zúčastnili zástupci firmy Flenexa plus s.r.o., Naturfyt – Bio s.r.o., Centrum grafických papírů i zaměstnanci Inovačního centra Olomouckého kraje, kterému tímto děkujeme za poskytnutí prostor a součinnost při organizaci semináře. Na základě zpětné vazby se těšíme z toho, že pro všechny účastníky byl seminář inspirativní, podnítil je k praktickým krokům a doporučili by jej dál.