Iniciativa Kreativní Olomouc dostala možnost zapojit se do tvorby Strategického plánu rozvoje města Olomouce. Plán počítá s celkem čtyřmi oblastmi, na které se chce v letech 2017–2023 soustředit. Jedna z nich se jmenuje „Konkurenceschopná a kreativní Olomouc“.
Právě na tomto pilíři Kreativní Olomouc participuje. „V maximální míře se snažíme do vznikajícího materiálu promítnout výstupy a informace, které jsme shromáždili během mapování kulturních a kreativních průmyslů (KKP) v olomoucké aglomeraci,“ říká Radek Palaščák, vedoucí týmu mapování KKP a zároveň člen pracovní skupiny.
Vzniká zásobník projektů
Činnost pracovní skupiny nyní dospěla do fáze, kdy je možné k této oblasti strategického plánu navrhovat typové projekty, které se dostanou do městského „zásobníku projektů“. „Od začátku jsme se chtěli zaměřit především na konkrétní nástroje pro podporu a akceleraci kreativních odvětví v Olomouci,“ upozorňuje Radek Palaščák. Projektové náměty by se měly týkat některého z celkem 14 odvětví spadajících do KKP. Jejich cílem by mělo být zvýšení konkurenceschopnosti subjektů KKP, posílení jejich marketingových kompetencí i cílený networking a navazování spolupráce subjektů z KKP s tradičními průmyslovými odvětvími.
KKP ve vzdělávání
Segment „Konkurenceschopná a kreativní Olomouc“ se kromě podpory inovací a kulturních a kreativních průmyslů (KKP) soustředí na další strategické oblasti – zlepšení infrastruktury olomouckých škol, zvýšení kvality výuky a výchovy, kariérové poradenství nebo spolupráci vědeckých pracovišť se zaměstnavateli a investory.
„Kreativní odvětví mají velmi úzkou vazbu na další odvětví, ale třeba také na vzdělávací systém. Je pro nás důležité, aby součástí strategického plánu byl kulturně-kreativní akcent ve vzdělávání. Už na nejnižších stupních škol děti získávají, nebo také nezískávají vztah k estetickým odvětvím a kreativitě,“ dodává Palaščák.