Na konci března v Olomouci zahájila slovenská urbanistka a krajinná architektka Milota Sidorová svou prezentaci v rámci TEDxOlomouc slovy: “Města jsou odedávna pilířem demokracie” (celou prezentaci si můžete pustit online zde. Dle nejrůznějších indicií a poznatků odborníků se skutečně v mnoha ohledech navracíme k „lokálnímu“. Snaha občanů účastnit se rozhodování na lokální úrovni a zavádění nejrůznějších...
Definic konceptu Smart City je mnoho. Mnohdy se ale jeho význam redukuje na technologická řešení. Jde ale o chytré spojení a využití unikátních místních zdrojů. Smart city je založené na „chytré“ kombinaci pobídek a vlastních aktivit nezávislých občanů, kteří se dokáží sami rozhodovat a reflektovat dění ve svém městě. I Magistrát města Olomouce má svou Komisi pro smart city. Čím se vlastně komise...
V sedmém dílu Kreativní abecedy jsme se zabývali Kulturní koncepcí.
Tentokrát si povíme, co to znamená Kulturní parlament. Ten bývá nejčastěji sestavován právě za účelem tvorby kulturní koncepce, protože poskytuje prostor a příležitost pro všechny, kteří mají ve městě co dočinění s kulturou a rádi by se podíleli na směřování kultury ve městě. Jedná se o tzv. participativní tvorbu kulturní koncepce....
„Vy jste toho součástí, vy jste KKO!“ říká Radek Palaščák v rozhovoru pro Kreativní Česko.
Proč se rozhodl své angažmá v kreativních odvětvích přerušit, co se za posledních pár let na tomto poli podařilo v Olomouci změnit a co prorokuje Kreativní Olomouci do budoucna? Čtěte! https://www.kreativnicesko.cz/clanky/cim-byla-je-a-bude-kreativni-olomouc
V těchto týdnech zasedá Kulturní komise Rady města Olomouce a projednává, který kulturní projekt si zaslouží podporu z městské pokladny a v jaké výši. V dotacích na kulturu se letos přerozdělí cca 14,5 mil Kč (vloni to bylo 11,3 mil.). Dotace jsou nejznámější nástroj podpory kultury. Existují však i další nástroje podpory kultury, kterými vedení města může přispívat k rozvoji kultury. Jsou to “neekonomické”...
Univerzita Palackého v Olomouci se bude dále podílet na výzkumu kulturních a kreativních průmyslů (KKP). Tým jejích odborníků uspěl v rámci výzvy ÉTA Technologické agentury České republiky s projektem Výzkum motivací aktérů kreativních průmyslů v olomoucké aglomeraci a návrh strategie pro posílení segmentu.
Cílem projektu je posílení pozice kreativních průmyslů v rámci olomoucké aglomerace, a to...
Brain drain – brain gain
Dva pojmy – dva směry jednoho fenoménu:
na jedné straně odliv vzdělaných a/nebo kvalifikovaných lidí (brain drain) a na straně druhé návrat nebo přistěhování se nových obyvatel za lepšími možnostmi (brain gain) do jiného města či jiné země. Příčinou takových pohybů pak bývá nedostatek pracovních příležitostí nebo nevyhovující pracovní podmínky. V kontextu kulturních...
Na začátku stála ambice nabídnout přespolním návštěvníkům Olomouce přehled, kde se co ve městě děje a zároveň otevřít širší veřejnosti četné akce, které pořádá Univerzita Palackého. To bylo před pěti lety. Dnes je tu rafinovaná městská aplikace určená místním obyvatelům i turistům, využívající digitální, informační a komunikační technologie pro zvýšení kvality života v Olomouci.
Jak funguje a co...
Mapování kulturních a kreativních průmyslů v Olomouci je společným projektem Univerzity Palackého, statutárního města Olomouc a Olomouckého kraje. Na mapování se podílí tým složený ze zástupců univerzity, města a kreativních odvětví.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.