Na začátku stála ambice nabídnout přespolním návštěvníkům Olomouce přehled, kde se co ve městě děje a zároveň otevřít širší veřejnosti četné akce, které pořádá Univerzita Palackého. To bylo před pěti lety. Dnes je tu rafinovaná městská aplikace určená místním obyvatelům i turistům, využívající digitální, informační a komunikační technologie pro zvýšení kvality života v Olomouci.
Jak funguje a co...
aneb Předsevzetí olomoucké radnice do nového roku?
Proslýchá se, že nové vedení radnice podporuje úmysl vytvořit koncepci kultury města Olomouce platnou od roku 2020. O tom, že Olomouc silně postrádá koncepci kultury již zaznívaly hlasité apely v předvolebních dotaznících i debatách, a to především od hnutí ProOlomouc, Zelených, KSČM, Pirátů i hnutí spOLečně. Kulturní koncepce by měla být samozřejmou...
…aneb Jak může vypadat takový vánoční dáreček od kraje profesionálům v kulturních nebo kreativních odvětví?
Jsou vám povědomé “inovační vouchery”? Tyto vouchery podporují přenos technologií a inovací z vědy do průmyslu na bázi spolupráce firem s výzkumnými pracovišti, nejčastěji vysokými školami a jsou už poměrně běžnou praxí. Co ale “kreativní vouchery”? Ty jsou u nás zatím téměř neznámé....
Protože lokální ekonomika…
… zajišťuje, že utracené peníze zůstávají ve městě a mohou posloužit k jeho rozvoji, ať už veřejné sféry, zaměstnanosti, školství, sportu, kultury atd. Nakupovat u „našich“ je příkladem odpovědného chování spotřebitelů.
… povzbuzuje sounáležitost s lokalitou, jejíž součástí jsou lidé, příroda, zdroje a tradice. Pojem lokální patriotismus dostává v lokální ekonomice nový...
Představte si, že je rok 2023 a Olomouc už je plně kreativní (a konkurenceschopná), tak jak to předjímá jeden z pilířů Strategického plánu rozvoje města Olomouce. Stanovit si, aby se Olomouc stala kreativním městem, není malý cíl. Město tak přijalo závazek prosazovat kulturu a kreativitu jako součást své rozvojové strategie a zvyšovat nejen kvalitu kultury a její dostupnost, ale nutně i míru spolupráce...
Tomáš Baťa považoval schopnosti, dovednosti a tvůrčí vybavenost člověka za základní formu kapitálu. Z dnešní éry by měl radost, protože kreativita se – spolu s inovací – stala novodobým imperativem úspěchu, svatým grálem dneška. Z jiného pohledu je ovšem vyprázdněným a nadužívaným pojmem, který zaneřádil odborný diskurz novými teoriemi a newspeakem. I přes vysoký výskyt obou pojmů ve...
Téma kulturních a kreativních průmyslů (KKP) v Olomouci rezonuje čím dál víc. Přispěla k tomu také intenzivní kampaň před komunálními volbami. Ve výrocích politiků a volebních programech stran se to kreativitou, kreativními průmysly, podporou živé kultury nebo iniciací vzniku kreativních center a coworkingů jen hemžilo.
Málokdo však ví, že se podpora KKP na úrovni města promýšlí už delší dobu. Od...
Jak dosáhnout výraznějších a rychlejších změn ve svém oboru? Jak snížit náklady a být úspěšnější v podnikání? Odpovědí jsou 4 K: koncentrace, koordinace, kooperace, čili klastr.
Do klastrů se organizují různé subjekty. Mohou jimi být výrobci, poskytovatelé služeb, akademická pracoviště, veřejné organizace, nevládní organizace, firmy, investoři… Smyslem takového spojenectví jsou úspory i...
Mapování kulturních a kreativních průmyslů v Olomouci je společným projektem Univerzity Palackého, statutárního města Olomouc a Olomouckého kraje. Na mapování se podílí tým složený ze zástupců univerzity, města a kreativních odvětví.